duminică, 10 ianuarie 2010

Petrişor

Există profesori şi există Domnul Petrişor
Alexandru Ionuţ Petrişor - profesor în cadrul facultăţii de arhitectură "Ion Mincu", doctor în ecologie cu multe alte titulaturi, este cel ma cute profesor ever.

Am avut onoarea de a participa la prelegerile lui despre ecologie şi ecologie urbană şi am rămas uimită de obiectivele şi metodele de predare.

Ideea e că avem nevoie de acest profesor în facultatea noastră (U.S.A.M.V.B.), ideile lui ne-ar lumina principiile şi metodele folosite în peisagistică şi nu numai.
Nu ştiu care sunt interesele catedrei noastre sau cererile domnului Petrişor de a preda la noi în facultate (eventual în locul cursului de ecologie) dar am să fac tot posibilul să-l avem. Poate într-o conferinţă (dar ar fi prea puţin) sau într-o şcoală de vară/workshop organizat de ASOP România, unde profesorii de elită cum ar fi Ioana Tudora (planificare şi amenajarea teritoriului), Liviu Chelcea (sociologie urbană) împreună cu Ionuţ Petrişor (ecologie urbană) să ţină prelegeri pentru studenţii peisagişti de la Agronomie şi Arhitectură.

Am să vă ţin la curent cu tot demersul şi sper să-mi trimiteţi şi voi sugestii

2 comentarii:

  1. Sarut mana,

    In primul rand doresc sa va multumesc pentru cele scrise. Dupa cum ati aflat la curs, sunt unul dintre putinii "inapoiati", in sensul ca dupa aproape opt ani de studii in America am decis sa revin acasa. Am ales aceasta din mai multe motive, si unul dintre acestea este pasiunea pentru meseria pe care mi-am ales-o de la patru ani si de atunci nu fac decat sa-mi urmaresc telul. Putini au inteles optiunea mea de a face aceasta in tara mea si nu in alta parte.

    Meseria mea inseamna deopotriva cercetare si predare. Prin cercetare inteleg, in sensul etimologic cel mai pur, cautarea adevarului, adica cercetarea fundamentala si nu gestiunea acesteia, un fel de administratie de bloc, asa cum este vazuta cercetarea la noi. Prefer sa fiu pe cea mai de jos treapta a "lantului trofic" al cercetarii, dar sa fiu cel care face cu adevarat munca. Nu ma intereseaza aspectele materiale, ci sa-mi satisfac acea curiozitate de cercetator.

    Prin predare inteleg sa fiu un dascal in adevaratul sens al cuvantului, adica avand un singur obiectiv: ca mesajul meu sa ajunga la auditoriu. Aceasta inseamna a pune accentul nu functionareste, pe transmiterea mesajului, ci, din tot sufletul, pe receptionarea lui. De aceea in cursuri incerc sa modelez mintile, ca sa ma asigur ca studentul ramane cu ceva, si de aceea cer studentilor sa-mi evalueze cursul, ca sa ma pot adapta scopului ca cei carora li se preda sa ramana cu ceva.

    Recent, intr-o conferinta in care mi-am prezentat aceste metode de predare am fost intrebat daca asa ne obliga catedra. Nimeni nu poate intelege ca cineva preda din pasiune, ci doar fiindca i se impune, iar atitudinea generala fata de predare pare sa fie cea de "corvoada suplimentara", care face concurenta activitatilor aducatoare de beneficii materiale, "productiei", cum o numeam la curs.

    Ce ma motiveaza? Mesaje ca cel pe care l-ati afisat sau le primesc la evaluarea cursului, care imi arata ca de fiecare data cineva a inteles mesajul si a inteles ca efortul i se adreseaza. Atat si nimic mai mult. Puneti aceasta in legatura cu obiectivul meu - acela de a-mi face meseria - si veti intelege ca astfel mi se confirma atingerea lui.

    In acest context, as fi bucuros daca se vor gasi persoane interesate de a ma avea in mijlocul lor. De altfel, colegi ai Dvs. de la U.S.A.M.V.B. mi-au facut propuneri de principiu in acest sens, fie de a interveni cu prelegeri, fie sub forma unui curs si ma simt deopotriva onorat si motivat de acest interes al Dvs. Singura mea rugaminte ar fi de a afla din timp, pentru a-mi putea pregati materialele.

    Pentru orice alte detalii, va stau la dispozitie prin intermediul e-mail-ului (alexandru_petrisor{at}yahoo.com, a.i.petrisor{at}gmail.com - inlocuiti {at} cu @), si prin pagina personala (http://www.environmetrics.ro).

    Va multumesc pentu mesajul Dvs. si va doresc sucees in tot ceea ce faceti,

    Alexandru-Ionut Petrisor

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunteti oare constienti de cat de multa nevoie avem de voi? De un profesor-cercetator ca Alexandru-Ionut Petrisor si de o domnisoara studenta-inginer peisagist Corina Tranca? magister si discipol!

    RăspundețiȘtergere